Winkel

Er is geen beter merk. Wij zijn tevreden van elk van de zorgvuldig uitgekozen producten die we in onze rekken hebben staan. Elk product doet wat het moet doen. We zijn continu op zoek naar nieuwe innoverende producten en merken.

Sommigen hebben een voorkeur voor een bepaald merk. Deze klanten zullen we dan ook de nodige producten binnen dit merk aanbieden. Aan zij die geen voorkeur hebben stellen we gewoonlijk een aantal opties voor van de verschillende merken die we verdelen. De klant kan dan zelf kiezen welk van de alternatieven hij/zij kiest.

Wij hebben geen merkvoorkeur. Elk van de producten die in de rek staan zijn door ons getest en goedgekeurd.

Elke wagen die we behandelen is anders. Daarom is ook de aanpak bij elke wagen anders. De verschillende merken en hun producten hebben elk hun troeven en doeleinden. Daarom gebruiken en verdelen wij ook producten van verschillende merken. Van zodra er een wagen in onze werkplaats komt worden letterlijk alle producten uit de kast gehaald. D.m.v. een testspot zoeken we welke productcombinatie het beste werkt, zonder naar het merk te kijken. We zijn van het principe dat er vrijwel alleen producten gebruikt worden die we verdelen in onze winkel.

Shampoo, velgenreiniger, microvezel washandschoen, microvezel droogdoek en je hebt al een goede basis. Dit pakket kan uitgebreid worden met veel meer producten, afhankelijk van zowel het tijdsbudget als het geldbudget dat u als klant heeft. Voor een uitleg op maat van jouw budget en jouw wagen kom je best even langs in onze winkel, tijdens de openingsuren.

Een nieuwe wagen dient correct gewassen te worden zoals eender welke andere wagen. Zie vorige vraag over hoe een correcte wasbeurt uit te voeren.

Wel raden we aan dat er een beschermlaag aangebracht wordt op een nieuwe wagen, daar dit niet af fabriek gedaan wordt. Dit kan je zelf doen, of je kan hem binnenbrengen bij ons voor een New Car Pakket.

Dit is onmogelijk op voorhand te zeggen. Elke wagen heeft andere schades en lakdefecten. We kunnen een indicatie geven van zodra we de wagen gezien hebben, maar vooraleer je begint aan het polieren van je volledige wagen ga je eerst een testspot moeten doen om te kijken welke pad-productcombinatie het beste is om het gewenste resultaat te bereiken. Er is geen vaste algemene combinatie die altijd werkt. Het is belangrijk te weten dat het bij polieren de kunst is om een zo goed mogelijke correctie uit te voeren met een zo min mogelijke lakafname.

Neen, we geven geen workshops of clinics meer. We geven graag persoonlijk advies of uitleg over bepaalde producten, op maat van de wensen of problemen van de klant. Hiervoor kan u tijdens onze openingsuren langskomen in onze winkel.

Tijdens onze jaarlijkse opendeurdagen in mei kan u wel genieten van demonstraties. Gedurende deze drie dagen wordt er uitgebreid uitleg gegeven over de verschillende stappen in het detailingproces. Dit wordt gedaan door onszelf en de vertegenwoordigers van elk van de merken die we verdelen.

In onze winkel kan u zowel contant, als met Bancontact/Visa betalen.

Onze openingsuren zijn zorgvuldig uitgekozen, daar wij een strak tijdsschema hebben. Tijdens voormiddagen zijn we regelmatig op verplaatsing aan het werk of hebben we een wagen in de werkplaats waar we ongestoord aan willen werken. Wanneer wij ongestoord kunnen werken in onze werkplaats, brengt dat twee voordelen met zich mee. Enerzijds kunnen we een hoge mate van kwaliteit van de behandeling garanderen, en de wagen binnen voorziene tijd afwerken. Anderzijds hebben we meer tijd tijdens de openingsuren om klanten te voorzien van een uitgebreide, correcte service en uitleg.

Doorgaans kun je met een polierpad 2 à 3 volledige wagens polieren.

Wanneer ze snel verslijten aan de rand van de pad wil dit zeggen dat je te hard geduwd hebt. Er is enkel druk nodig van de machine. Meer duwen zal niet leiden tot een betere correctie.

Wanneer de velcro loslaat van de achterkant van de pad wil dit zeggen dat de pad niet vaak genoeg is uitgewassen. De oliën in polierpasta’s kunnen de lijmlaag oplossen, waardoor de pad loskomt van de velcro. Doorgaans moet je de polierpad elke 2 à 3 panelen uitwassen.

Wanneer je merkt dat de pad snel verslijt in het midden van de pad wil dit zeggen dat de pad te warm is geworden. Dit kan zowel van het te hard duwen, of het werken met een te hoog toerental.

compound pad verricht meer werk dan een polish of waxpad, dus compoundpad zal sneller verslijten

Een overzicht:

  • Microvezeldoeken mogen maximaal op 30 graden gewassen worden. Wanneer ze op een hogere temperatuur gewassen worden kunnen de vezels verbranden, waardoor de doeken hard en stijf worden. Ze zijn dan niet meer veilig voor het lakwerk en nemen minder water en producten op.
  • Er mag wasmiddel gebruikt worden, maar geen wasverzachter. Hierdoor nemen de doeken namelijk minder water of product op.
  • De doeken mogen in de droger, maar op een lage stand. Ook hier kunnen de vezels van de doeken verbranden wanneer je ze op een te hoge temperatuur laat drogen.
  • Microvezeldoeken kun je best gescheiden opbergen/wassen/gebruiken volgens hun taak. Met andere woorden, gebruik nooit een doek die je voor de wielen gebruikt hebt achteraf op de lak. Het mixen van bijvoorbeeld wax- en sealantdoeken met glas- en droogdoeken kan ervoor zorgen dat de droogdoeken minder goed absorberen, en dat glasdoeken strepen nalaten. Doeken die je gebruikt om deur- en kofferkieren af te drogen of na te vegen nemen meestal nog een tamelijke hoeveelheid vuil op. Deze worden dus ook best apart gehouden om lakschades te voorkomen.

Diensten

Bij diensten vind je alvast een overzicht van de vanaf prijzen per behandeling. De exacte prijs is afhankelijk van de grootte van de wagen, staat van de wagen, gekozen behandeling, mate van vervuiling en eventuele extra opties en wensen. Om deze prijs te kunnen bepalen vragen we om langs te komen met de wagen aan onze werkplaats en winkel, tijdens de openingsuren die u hier kan vinden. Op die manier kunnen we de wagen grondig inspecteren, de verschillende mogelijkheden bespreken, en een vrijblijvende offerte opmaken. Indien gewenst kan er een afspraak gemaakt worden.

Dit is afhankelijk van welke behandeling u neemt, en voor welke doeleinden u uw wagen laat behandelen.

Indien u opteert voor een wax-/polishpakket: de waxlaag die er aangebracht wordt bij elk van deze pakketten geeft goede bescherming voor de winterse weersomstandigheden. De waxlaag zal echter minder lang meegaan door het strooizout. Na de winter zal er dus geen bescherming meer aanwezig zijn en dient er een nieuwe waxlaag aangebracht te worden. Wanneer u dit pakket voor de zomer laat uitvoeren heeft de wagen een mooie diepe glans de hele zomer lang. De beschermlaag lijdt niet en zal langer op het lakwerk aanwezig zijn. Doorgaans gaat een waxlaag 3-4 maanden mee. U als klant kan zelf kiezen wanneer u de behandeling laat uitvoeren.

Indien u opteert voor het C.Quartz Lakcoating pakket: het maakt bij deze behandeling niet echt uit wanneer u het laat uitvoeren. De C.Quartz Lakcoating blijft 2-3 jaar zitten bij correct onderhoud. Een lakcoating wordt ook minder aangetast door strooizout dan een waxlaag. U zal er dus lang plezier van hebben, ongeacht voor welk seizoen u de behandeling laat uitvoeren.

Welk exterieurpakket je best kiest hangt af van het resultaat dat je wil hebben op jouw wagen, zowel aangaande lakcorrectie als bescherming, maar ook van het budget dat je eraan wilt spenderen.

Lakcorrectie: indien je slechts een lichte opfrissing van het lakwerk wenst opteer je best voor een Wax pakket. Dit is ook een pakket dat vooral voor wagens met een lichtere kleur genomen wordt. Bij dit pakket wordt er 1 stap gepolierd om lichtse swirls en krasjes weg te nemen. Wil je perfecte lak zonder krassen en swirls, dan opteer je best voor een Polish pakket of C.Quartz Finest pakket. Bij deze pakketten wordt het lakwerk terug naar showroom staat gebracht door deze in verschillende stappen te polieren.

Bescherming: wens je een langdurige bescherming die tot 36 maanden houdt, dan opteer je best voor het C.Quartz Finest pakket. De C.Quartz Finest lakverzegeling is extreem water- en vuilafstotend, en is daarbovenop krasvaster. Besteed je zelf graag tijd aan het detailen van jouw wagen, dan kies je best voor een Wax pakket of Polish pakket. Bij deze pakketten wordt er een waxlaag aangebracht die tot 3 maanden houdt. Hierna zal je dus zelf opnieuw een beschermlaag moeten aanbrengen.

Budget: van goedkoper naar duurder: Wax pakket, Polish pakket, C.Quartz Finest pakket

Kom vrijblijvend langs in onze winkel voor zowel een uitleg, als een prijsopgave op maat van jouw wagen en wensen.

Dit kan gebeuren binnen onze openingsuren. Indien het voor u niet mogelijk is om binnen de voorziene openingsuren de wagen binnen te brengen of op te halen kan er overeen gekomen worden om dit buiten de openingsuren te doen, op een vooraf afgesproken tijdstip.

De wachttijd voor een behandeling varieert doorheen het jaar, maar ook per behandeling. Naar de winter toe is de wachttijd doorgaans 2 weken. Naar de zomer toe is het drukker en is de wachttijd doorgaans 4-5 weken. Dit zijn natuurlijk indicaties. In realiteit kan de wachttijd afwijken.

De tijd dat u uw wagen kwijt bent is uiteraard afhankelijk van welke behandeling u gekozen heeft. Een interieurpakket is doorgaans een dag werk, terwijl een exterieurpakket doorgaans twee dagen kan duren. Wanneer u een combinatie heeft van een aantal pakketten zal natuurlijk ook de tijd die we nodig hebben vergroten.

Zelfs een nieuwe wagen kan een lakcorrectie gebruiken. Voor, tijdens en na transport kan er veel vervuiling, waaronder vliegroest en industriële vervuiling, op de lak komen. Daarnaast kunnen er lakdefecten aanwezig zijn door assemblage, transport, stalling, … Nieuwe wagens worden soms door garages niet op de correctie manier aflever klaar gemaakt, wat ook kan leiden tot lakdefecten.

Tegenwoordig wordt er af fabriek geen beschermlaag meer op de wagens gezet. Een degelijke bescherming op de lak en andere oppervlakken is een must, daar er meer en meer delicate materialen en lakken aanwezig zijn op een wagen. Denk hierbij aan al het chroom, pianozwarte onderdelen, … Niet te vergeten is dat fabrikanten tegenwoordig besparen waar dit kan. Zo worden de laklagen dunner gespoten. Dit is voor de fabrikanten kostenbesparend, maar het maakt dat er veel minder lakcorrectie uitgevoerd kan worden in de toekomst. Kies daarom vanaf het begin voor een degelijke, krasvastere bescherming.

Het nodige onderhoud is afhankelijk van behandeling tot behandeling. Er kan besproken worden welk onderhoud nodig is voor de klant zijn/haar wagen, en er kan een productpakket op maat van de klant zijn/haar wensen/budget/gekozen behandeling samengesteld worden.

Het nodige onderhoud is afhankelijk van behandeling tot behandeling. Er kan besproken worden welk onderhoud nodig is voor de klant zijn/haar wagen, en er kan een productpakket op maat van de klant zijn/haar wensen/budget/gekozen behandeling samengesteld worden.

U kan de behandelingen zowel contant als via Bancontact/Visa betalen.

Wagens met een hoogte van maximum 1m90 passen zonder problemen in onze werkplaats.

Webshop

Voor bestellingen van minder dan €50 zijn de verzendkosten €6.

Bestellingen vanaf €50 worden gratis verzonden (in België en Nederland).

Elke dag verzenden we bestellingen die geplaatst zijn voor 16u. In normale omstandigheden ontvangt u dan de bestelling binnen 24u, uiteraard met uitzondering van weekends of feestdagen. We hebben de drukte bij bpost ook niet in de hand, dus de levertijden kunnen variëren.

We vinden het belangrijk dat u bij BB-CarCare veilig en met plezier kan winkelen. Dankzij onze betaalpartner Mollie beschikken we over een actueel, veilig en betrouwbaar betaalsysteem. U kan dus met een gerust hart online betalen met Bancontact/Mister Cash, Visa/Mastercard, Ideal, overboeking/overschrijving, Belfius Direct Net, of de KBC/CBC betaalknop.

Wij verzenden naar België, Nederland, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk.

Alle bestellingen worden verzonden met bpost. Van zodra de bestelling verzonden wordt kan u via het verkregen trackingnummer hier zien waar uw bestelling zich bevindt.